درمان عفونت و مقاوم سازی استخوان ایمپلنت دندان با لیزر لاپیپ (LAPIP)

لاپیپ درمانی

ایمپلنت دندان می‌‌‌‌‌‌‌تواند زندگی بیماری‌ را که به خاطر نداشتن دندان رنج می‌برد، نجات دهد و لبخندی زیبا را به او هدیه دهد. متأسفانه، هنگامی که ایمپلنت به درستی انجام نشود، می‌شکند و به استخوان‌های اطراف دندان آسیب وارد می‌کند و می‌‌تواند دردناک باشد. لاپیپ یک روش درمان منحصر به فرد است که می‌تواند از پیشرفت عفونت جلوگیری کند، التهاب را از بین ببرد و رشد استخوان را برای یک ایمپلنت طولانی مدت، تقویت کند.

علل شکست ایمپلنت دندان

شکست ایمپلنت دندان به عوامل متعددی از قبیل بهداشت دهان و دندان، ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن و عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن بستگی دارد.علاوه بر این، یک ایمپلنت نامرغوب یا کاشت ایمپلنت در استخوان کم تراکم باعث می‌شود که ایمپلنت سست شود و باکتری جذب کند، در نتیجه می‌تواند باعث عفونت بافت‌های اطراف شود. اگر به درستی درمان نشود عفونت می‌تواند به پری ایمپکت (وضعیتی که در آن التهاب و از دست دادن استخوان در اطراف ایمپلنت وجود دارد) تبدیل شود. حتی یک التهاب جزئی، که به عنوان پری موکوزیت شناخته می‌شود، می‌تواند باعث کاهش تراکم استخوان و شل شدن ایمپلنت شود. نشانه‌ها و علائم پری ایمپکتیت عبارتند از:

•  حساسيت دندان ها يا ايمپلنت
  • تورم لثه
  • سست شدن ایمپلنت
  • خونریزی لثه
  • تغییر رنگ لثه
  • درد خفیف تا شدید
  • چرک آمدن از بافت اطراف
  • کاهش بافت لثه
  •  آشکار شدن ایمپلنت

لاپیپ برای درمان پری ایمپلنت

لاپیپ همان روشی است که می‌تواند به درمان پری ایمپلنت کمک کند، روشی که در آن بوسیله ی برش ایجاد شده، التهاب و عفونت بافت را از بین می‌برد و هم چنین استخوان اطراف ایمپلنت را تثبیت می‌کند.لاپیپ روشی بسیار مناسب است که نیازی به برش یا بخیه ندارد و تنها در یک جلسه می‌توان آن را شناسایی کرد و اگر عفونت داشته‌باشد می‌توان با استفاده از روش لاپیپ آن را درمان کرد بدون اینکه به ایمپلنت صدمه‌ای وارد شود.پس از آن درد و تورم ازبین می‌رود و بیمار احساس آسودگی می‌کند.مزایای استفاده از لاپیپ عبارتند از: تقویت پایداری ایمپلنت و تضمین یک دندان قوی و سالم که سال‌ها دوام خواهد داشت.

افرادی که به لاپیپ نیاز دارند

در حالی که برخی از التهاب‌ها در اطراف ایمپلنت دندان طبیعی است، درد شدید، خونریزی و عفونت نیاز به درمان فوری دارد. تقریبا هرکسی که از این مسائل رنج می‌برد ممکن است به لاپیپ نیاز داشته باشد. برای این منظور بیمار باید در سلامت کامل باشد و از روند درمانی لاپیپ آگاهی داشته باشد. پزشک در طول مشاوره، یک ارزیابی دقیق از ایمپلنت انجام خواهد داد. در برخی موارد تنها با مصرف آنتی بیوتیک عفونت ازبین می‌رود.

مراحل درمانی لاپیپ

پس از بررسی دقیق، پزشک لاپیپ را با استفاده از یک لیزر کوچک، در حدود عرض سه  تار موی انسان شروع می‌کند.لیزر بین ایمپلنت و لثه قرار می‌گیرد سپس باکتری و بافت اضافه را حذف می‌کند. لیزر باعث تحریک سلول‌های بنیادی درون استخوان، ترویج بهبودی و بازسازی بافت می‌شود. در بعضی موارد شدید, ممکن از یک ابزار کوچک برای باز نگه‌داشتن بافت لثه و دسترسی عمیق‌تر به ایمپلنت استفاده شود. برای افزایش رشد لثه پزشکان می‌توانند بافت لثه را بخیه بزنند.

• استفاده ازیک میله برای نشان دادن عمق پاکت
  • لیزر باکتری و بافت آسیب دیده را تبخیر می‌کند.
  • استخوان در زمان جراحی اصلاح می‌شود.

چه مراقبت‌های ویژه‌ای پس از لاپییپ لازم است؟

اگرچه احتمال آن کم است اما اگر بیمار احساس ناراحتی و درد داشته باشد، معمولا استفاده از مسکن‌ها کافی است. برای حفظ ایمپلنت پزشک ممکن است در طول دوره‌ی درمان از یک اسپلینت (آتل) برای دندان استفاده کند.برای هفت تا ده روز اول بیمار نباید مسواک بزند. پزشک برای این مدت یک دهان شویه تجویز می‌کند. همچنین رژیم غذایی نرم توصیه می‌شود و خوراکی‌های سفت مانند آجیل, چیپس و یا غلات نباید مصرف شود و از کشیدن سیگار نیز باید جلوگیری شود زیرا دود آن باعث تجمع باکتری در دهان می‌شود و روند بهبودی را کند می‌کند.

آیا لاپیپ درد دارد؟

هدف این است که شما در طول درمان دردی را احساس نکنید بنابراین از یک یا چند داروی بیهوشی استفاده می‌شود و راحتی شما را تضمین می‌کند.

لاپیپ درمانی تا چه مدت دوام دارد؟

یکی از نتایج لاپیپ درمانی این است که تا مدت‌ها میتواند اثربخش باشد. با مراقبت‌های دهانی و تمیز نگه‌داشتن دهان به صورت مرتب، هیچ دلیلی برای ازبین رفتن ایمپلنت شما وجود ندارد و تا سال‌ها می‌تواند سالم باقی بماند.

"کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است."